onsdag 28. oktober 2009

Oppfinnelser

Her om dagen tok jeg ut søppel på jobben.
Der hvor jeg jobber, og riktignok de fleste offentlige steder som produserer mye søppel, har vi komprimator maskiner.
Disse komprimatorene er noen flotte greier, de klemmer sammen søppel og gjør det enklere å transportere, resirkulere osv.
Jeg har alltid likt disse maskinene, de sparer oss for masse hardt fysisk arbeid.

Men det var ikke før her om dagen jeg sa det høyt.
Jeg stod og ventet på at den skulle presse ferdig pappen. (vi har en lås på, så man må faktisk skru på og vente til det stopper så man får låst)
Jeg brukte ventetiden på å titte ned i maskinen mens den surret og gikk.
Jeg hadde aldri sett så lenge på den i arbeid før.
Jeg sa: woooow...
Faktisk sa det, ikke bare inne i tankene. Jeg overrasket meg selv.
Jeg pleier jo å tenke på mye rart. Men det slo meg i dette øyeblikk over komprimatorens store svelg, at man burde uttrykke positiv forbauselse oftere.
Ikke bare ved oppfinnelser, men også ved en helt tilfeldig situasjon.

Wow..

Så mye sterkere man føler noe, når man sier det høyt.

Jeg elsker deg.
Dette var GOD kake, selvom den er kjøpt!
Så deilig med varme i setene.
Åh, denne sangen var fin.

Mange av oss er flinke til å sette pris på ting.
Men la oss dele det med resten! Vis at du koser deg, at du er glad. Folk kan selv da sette pris på ting på et litt annet nivå. Kanskje man legger merke til noe man ikke egentlig visste.

Dette var en god kake.
-Hm, ja så sannelig. Derfor uhmm'er jeg meg gjennom kakebitene. Ja, jøsses. En riktig god kake!

Jeg fryder meg over små ting. Hvorfor skal disse såkalte små gledene forbli små?
Gjør det så stort som det fortjener.
Et stereoanlegg som skrur seg av seg selv.
En kokeplate som plutselig blir kald når man tar bort kjelen.
Rett og slett hylle oppfinnelser som gjør livet litt morsommere/enklere å leve.

Hurra for oppfinnere og finurlige små ting :D



Spork.
A spoon. AND a fork.
ALL IN ONE!

3 kommentarer:

Julie Berge sa...

For et fantastisk innlegg, som alltid, Nora, du er så flink til å reflektere over hvedagslige ting på en helt ny, morsom og underholdende måte! Digger det.

Klem Julie

Merete sa...

For en finfin blogg!
Setter stor pris på deg min kjære bestizz forevvah

Mia Manus sa...

Hihi, du er søt:D jeg liker deg (selv om du er hverdagslig... haha not). Gleder meg til neste innleggg:D