søndag 16. august 2009

En helt vanlig dag på jobben..

Noen ganger når jeg ikke snakker med andre når jeg jobber, faller hodet mitt i tanker.
Jeg grubler.
Idag grublet jeg over at jeg irriterer meg over ting jeg møter hver dag. Det er litt slitsomt.
I fare for at bloggen min nå blir stemplet som nora-negativia bloggen, skal jeg fortelle om noe av det jeg husker å ha tenkt på at jeg irriterer meg over, mens jeg grublet på jobb idag.
Fortelle og fortelle.. Det former seg som en liste i mitt hode da..

Ting som irriterer.

Eldre kvinner med kort permanent og snerpemunn, spisse sko og spisse albuer. Disse har en tendens til å være fordomsfulle til det meste de legger øynene sine på. De er på samme måte som barn ikke i stand til å skjule det de tenker. De er ærlige i øynene når de ser på deg rett før de drar kortet. "Dessa jentene som ekspederer nå om dagen! Gaaah!" (PS: For no reason AT ALL!) Jeg er en flink ekspeditrise som liker å selge på en måte som gagner kunden.

Mennesker som spiller dumme etter å ha feilet i å lure deg. "ÅÅåja, menne jeg trodde atte den var på femti prosent jeg, siden det er jordbær på!?" "Beklager, men det der er bringebær, og vi har ikke salg på servietter desverre, som det står på plakaten hvor du har sett at jordbær-varer er på salg......."

Å glemme å kaste nylonstrømper som det er hull i.
Jeg var stresset, skulle rett i bursdag etter en lang togtur. Var allerede sent ute, og til kjolen trengtes strømpebukse. Jeg drar den på og farer avsted.
Når jeg kommer til destinasjonen legger jeg i lyset merke til at strømpene hadde hull. Både her og der faktisk. De ble selvfølgelig også dratt ut ytterligere i mitt hui og hast.
Hadde jeg bare kastet den da det biiittelille (ubetydelige-syns-nesten-ikke) hullet dukket opp for lenge siden.

Mødre som behandler barn på 5-7 år som om de er 2-3 år gamle.
HALLO! Du trenger ikke gjøre til stemmen din, dulle, eller gjøre alt for dem. De har startet på skolen for christ sake, og ønsker sikkert å bli litt mer selvstendige.
Ingen liker 30 år gamle mammadalter. Det er det disse barna vokser opp til å bli :

Folk som klager over ting de kan gjøre noe med.
Eksempler:
Hårsveis (get a haircut, colour it, WHATEVER)
Karakterer (du kan starte med å åpne boka og kanskje levere ting i tide)
Fedme (tren, spis bedre, uansett er du sikkert ikke den feiteste på jord..)

Klokker som tikker høyt (ta ut batteriet, gjem den i en skuff, mange muligheter)

Når man ikke helt vet hva man skal svare og venter på noe riktig å si, helt til tiden med taushet har gått for langt og man sier noe superteit isteden.

Når man neeesten har slått en highscore, så slukner spill-apparatet pga. batterimangel eller rett og slett en klikk.




Når noen har parkert veeeldig trangt inntil din bil.


Takk skarr'u faen meg ha..

5 kommentarer:

Christine sa...

Lange dager på jobb? Vi skal ordne slik at du ikke trenger å bekymre deg for andres bekymringer lenger ;)

Julie Berge sa...

hehehe, stakkars deg, Nora! Søtt og morsomt innlegg likevel må jeg si :D

Juliet

Mia Manus sa...

haha Nora da <3 Du tenker langt og lengre enn langt. Jeg fikk meg en latter hvertfall, uansett hvor irriterende det er for deg... :) Håper vi sees snart igjen, min due

Whoisf? sa...

hehe.. jeg lo litt men må si meg enig i det meste du skriver!
Likte bloggen din ;)

Filippa

Nora sa...

Hahah, ja verden er et riktig så rart sted å være på :P
Takk for ros, jeg er glad dere morer dere over mitt puslete rare sinn :)