mandag 12. april 2010

Who's your parents?

Idag kom jeg til å tenke på en ting: mor/far sjargong blandt dagens befolkning.

Tankedansen begynte når noen ropte "moradi" til noen, litt unna der jeg jobber.
Jeg tenkte på MTV-programmet YoMomma. Og Yo momma-vitser generelt..
De er liksom ment for å fornærme eller hetse mottakeren. Hvorfor starte en fornærmelse med å nevne en forelder du kanskje ikke kjenner engang? Og hvor er egentlig Yo daddy-vitsene?
Hva er det som gjør at vi velger mor fremfor far når man skal fornærme noen?

Det eneste man egentlig assosierer med frasen "yo daddy", er vel egentlig: *klask* "Who's your daddy?!!" i sengehalmen.
Jeg grublet og grublet over hele dette momma vs. daddy.

Kom egentlig ikke frem til noe som helst idag.
Annet enn at noen yo momma-vitser er litt funny, og at de som sier "who's your daddy" i senga er sånn passe slaskete.

Av en eller annen grunn..
Hva mener du om alt dette? Jeg finner rett og slett ikke ut av det selv


Far..? Mor...?

4 kommentarer:

Julie Berge sa...

Det med yomama-vitsene og at det ikke finnes yopapa-vitser har jeg aldri før tenkt på, men det er bra at du tar det opp. For det bør vel ikke være forskjell på sånt noe, nå i denne postmoderne og likestilte delen av verden vi lever i.

Men sannelig om jeg har noe godt svar. Du er en kul grubler.

<3J

Nora sa...

en riktig vanskelig nøtt å knekke

Ronja sa...

hehe.. har vel noe med at det antageligvis er flere mammadalter enn pappadalter der ute.. og at gutter føler seg mer "beskyttende" overfor moren sin, enn sin far :) (og jeg regner med at det var gutter som begynte med yomamma-vitsene, ikke jentene;p)
*smask*

Sofsen sa...

Haha, godt poeng.

SV: Ja, de som jobber på Tusenfryd er utrolig hyggelige, men de får ikke lov til annet heller, haha.