søndag 20. desember 2009

De fremmede

Vi har fått nye naboer.

Nederst i gaten, så man må gå/kjøre forbi når man skal et sted. Alle har sett dem. Noen glaner gjennom gardinene. De fleste har ikke snakket med dem.

Det er rart med det. At det kommer noen nye inn i nabolaget, uten at noen har hilst på dem engang. Jeg har jo ikke gjort det selv heller, selvom jeg fikk sjansen idag. Jeg gikk forbi huset deres akkurat når den nye dama gikk ut av døra tydeligvis i retning av bilen. Jeg prøvde ikke engang å oppnå øyekontakt for å bare gi et smil.

Jeg er litt skuffet over meg selv. For jeg er jo glad i å smile, spesielt når noen kan motta det.
Jeg vet ikke noe om dem. Annet enn at de har en Golf og en Jeep. Og de bygger en veranda med overbygg.



Lurer på hvor de er fra..
Har de barn? Er de dypt religiøse? Har de kanskje katt? Skal de feire jul i det nye huset?


Jeg håper de liker seg her.



4 kommentarer:

Julie Berge sa...

så spenndende :D

Mia sa...

kanskje du kan gå julebukk der? også inviterer du deg selv inn :)))

næt.. men det er ikke så lett, da. Håper du blir kjent. Hvertfall får sagt hei..?

Nora sa...

haha, de var på julegløgg hos oss idag. eller en dame da.
hun var litt sånn.. classy..
men hyggelig. viste seg at hun er datteren til hun som gikk bort, som bodde der.

Så spennende var det :P

Merete sa...

I løøv the new look of the blog! very nice!!
I løøv ju alot too :D
MERRY CHRISTMAAAS <3