søndag 6. desember 2009

Stemninger


Jeg så en koselig film igår som er litt jul, og idag pynter jeg litt til jul.
Jeg har fått julestemning - heldigvis.

Det er så mange som sier trist, at de ikke får noen julestemning krypende inn på seg.
Jeg tror vi må klare oss med å skape det selv. Julen er ikke magi og mirakler, men rett og slett bare mennesker og hendelser som gjør oss glade og villige til å spre litt ekstra glede selv.

Det er jul for meg med kongerøkelse, pepperkaker og peiskos.
Dette er ting jeg må ordne til selv. Kjøpe inn og tenne på, kna, kjevle og bake.

Julestemningen kommer ikke av seg selv, men man skal heller ikke tenke at julen er et slit. Alt man trenger er noe som gjør en glad. Noe som varmer på innsiden.
En sang, et lys, et snøflak.
Okei, snøflak kan man ikke lage selv, annet enn av papir.

Men poenget mitt er:
Lag litt julestemning selv, dersom du savner det. Kanskje noen andre også kan ha glede av pepperkakene du baker eller smiler litt ekstra om de lukter nellik og appelsin fra koppen du drikker av.
Det er ikke vanskeligere enn å hente en kopp til.

Del. Det er det julen handler om.
Selvom det bare er en følelse, en pepperkake, eller en klem.




Eller bare noen søte votter for å holde hendene i.

2 kommentarer:

Julie Berge sa...

veldig søtt innlegg, de vottene er supersøte! :D
Som deg.
Jula kommer uansett, men stemningen må man selv stå for! Du har rett som alltid.

<3

Nora sa...

Haha, så deilig å høre <3
Nå er det ikke lenge igjeeen!!
Digger julekalenderen på bloggen din btw^^