tirsdag 15. desember 2009

Et bedre år

Nå nærmer julen og nyåret seg.
Når nyttår kommer er det mange som tenker på å endre vaner, slutte eller starte med noe. Fornye seg, rett og slett.
Jeg har på følelsen av at dette er fordi man vil gjøre noe for seg selv for å forbedre livskvaliteten. Bli et bedre menneske, om du vil.

Jeg tror det man velger som nyttårsforsetter har mye med hva som skjedde det foregående året, og kanskje at man vil at det neste skal bli bedre.
Naturligvis ønsker man seg forbedringer i livet på alle slags vis. Hvem vil vel ikke leve et fullkomment liv?

Årene skal liksom bli bedre og bedre og bedre.

Men jeg tar meg selv i å tenke på hvor fint jeg har hatt det i år. Jeg tror ikke jeg har noen forsetter for meg selv i det hele tatt.

Klart, jeg kunne ha satt opp et sunnere kosthold, smartere bruk av penger eller å ikke banne.

Men dette er i bunn og grunn ikke noe jeg ønsker helt og holdent kjenner jeg. Med tanke på det året som snart går mot slutten, har jeg hatt et ganske bra år. Jeg kan ikke si jeg ser på 2009 som en mørk og dyster periode av livet mitt. Jeg har hatt mange nye erfaringer, gleder og nytt godt av året.
Ifjor hadde jeg ingen nyttårsforsetter, neimen om jeg ikke skal ha det knakandes fett uten i 2010 også.


Har du noen forsetter kanskjeee?



Jeg gleder meg hvertfall til nyttårsaften, da skal jeg lage middag til jentene og kooose meg :)

1 kommentar:

Ronja sa...

Og det var utrolig godt og koselig! ^^
Tusen takk!